Drzwi otwarte

więcej

Stop depresji

więcej

Pracownia VR

więcej

Bezpieczeństwo wewnętrzne

więcej

Kryminologia

więcej

Kosmetologia

więcej

Prawo

więcej

Psychologia

więcej

Dietetyka

więcej

Pedagogika

więcej

Studia podyplomowe

więcej

To know and face functional illiteracy

« wróć

Tytuł projektu: To know and face functional illiteracy

Nr projektu: 2019-1-IT02-KA204-062395

Program: Erasmus + partnerstwo strategiczne na rzecz edukacji dorosłych

Koordynator: Associazione culturale di promozione sociale ASKII BRAINERY per l'educazione permanente (Włochy)

Czas trwania:  01.09.2019 – 31.08.2021

Strona internetowa: https://kaffi-project.eu/ 

Facebook KAFFI 

 

 

 

Wzrost poziomu umiejętności czytania i pisania wśród młodych dorosłych ludzi, którzy porzucili edukację i ludzi znajdujących się w trudnej sytuacji społecznej, jest jednym z kluczowych wymogów współczesnej Europy, na które partnerstwo projektu zamierza znaleźć odpowiedź. Eksperci reprezentujący 7 krajów europejskich: Polskę, Grecję, Hiszpanię, Słowenię, Turcję, Bułgarię oraz Włochy, opracują zbiór dobrych praktyk pozwalający zintegrować różne otwarte i elastyczne metody nauczania, mające na celu poprawę umiejętności uczenia się, szczególnie wśród osób o mniejszych możliwościach edukacyjnych lub znajdujących się w trudnej sytuacji ekonomicznej. Partnerstwo opracuje zestaw narzędzi opartych na edukacji poza formalnej. Udostępnione zostaną rozwiązania dla nauczycieli, edukatorów, trenerów, a także pedagogów, pozwalające minimalizować zjawisko analfabetyzmu funkcjonalnego.

 

Instytucje partnerskie w projekcie:

  • EKPEDEYSI KATARTISI ANAPTYXI TECHNOLOGIES IPIROU I.K.E. (Grecja),
  • CEPA LA MESTA (Hiszpania),
  • DRUSTVO ZA RAZVIJANJE PROSTOVOLJNEGA DELA NOVO MESTO (Słowenia),
  • WYZSZA SZKOLA BIZNESU I NAUK O ZDROWIU (Polska),
  • Cekmekoy Halk Egitimi Merkezi (Turcja),
  • Association "To Preserve The Woman" (Bułgaria)

 

Jak się z nami skontaktować?

Kontakt do koordynatora krajowego: j.komorek@medyk.edu.pl 

Analfabetyzm wtórny w Polsce

Poniekąd wszyscy jesteśmy w jakimś zakresie ignorantami, być może analfabetami funkcjonalnymi, trudno bowiem spodziewać się, że ludzie wykształceni będą znać się na wszystkim. Tak więc fizyk może być analfabetą z zakresu historii; ten zaś może nie znać elementarnych zjawisk fizyki. Czy nazwiemy go analfabetą? Czy człowiek, który nie umie obsługiwać smartfona, może być określony mianem analfabety? O co więc w tej problematyce chodzi? Jak określić istotę problemów? Najkrócej mówiąc, omawiane zjawisko odnosić możemy wyłącznie do efektów tzw. wykształcenia ogólnego, powszechnego wykształcenia ludzi dorosłych.

W ramach projektu KAFFI opracowany został artykuł dotyczący zjawiska analfabetyzmu wtórnego. Zachęcamy do przeczytania. 

Rodzaje alfabetów - czy wiesz, że ....

Alfabet (z łac. abecedarium lub od stgr. nazw pierwszych liter alfabetu: alfa i beta) to jeden z najpopularniejszych systemów zapisywania mowy. Termin ten bywa używany w kilku znaczeniach, co jest źródłem licznych nieporozumień zarówno w dziedzinie historii jak i teorii pisma. Litery większości alfabetów ułożone są w stałym, określonym porządku alfabetycznym (sekwencyjnym). Nazwa pochodzi od dwóch pierwszych liter alfabetu greckiego: alfa (α) i beta (β).

Pierwszym alfabetem europejskim był, pochodzący od alfabetu fenickiego, alfabet grecki. Od pewnej wersji alfabetu greckiego wywodzi się większość alfabetów używanych do zapisu języków europejskich – w tym alfabet łaciński i cyrylica. Od alfabetu łacińskiego pochodzą m.in. alfabet polski (powstały przez usunięcie liter q, v i x oraz dodanie kilku liter – ą, ć, ę, ł, ń, ó, ś, ź, ż), alfabet angielski, alfabet francuski, alfabet niemiecki, alfabet włoski i wiele innych. (pełny artykuł dostępny https://encenc.pl/alfabet/ ).

W ramach projektu KAFFI opracowana został krótka prezentacja dotycząca alfabetu oraz ciekawostkach dotyczących języków narodowych krajów partnerskich projektu. Prezentacja dostępna jest w języku angielskim, a niebawem również i w języku polskim. 

DRUGIE SZKOLENIE - LTTA projektu KAFFI

W ramach projektu KAFFI w dniach 12-16.04.2021 odbyło się drugie szkolenie LTT. Niestety musiało zostać zorganizowane w trybie on-line ze względu na pandemię i ograniczenia obowiązujące w naszym kraju. Organizatorem szkolenia był WSBINOZ. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

created by: Strony Internetowe Łódź