Start rekrutacji!

więcej

Drzwi otwarte

więcej

Stop depresji

więcej

Pracownia VR

więcej

Bezpieczeństwo wewnętrzne

więcej

Kryminologia

więcej

Kosmetologia

więcej

Prawo

więcej

Psychologia

więcej

Dietetyka

więcej

Pedagogika

więcej

Studia podyplomowe

więcej

Passion For Learning

« wróć

Nazwa projektu: Passion for learning
Numer projektu: 
2019-1-RO01-KA201-063573
Program: Erasmus+ - Współpraca na rzecz innowacji i wymiany dobrych praktyk – Partnerstwo strategiczne w edukacji szkolnej
Koordynator:  Scoala Gimnaziala Nr.18 (Rumunia)
Czas trwania projektu: 01.10.2019-30.09.2021
Strona internetowa:

 

 

Opis:

Celem projektu Passion for learning jest stworzenie innowacyjnego zintegrowanego podejścia edukacyjnego, które poprawi wyniki w nauczaniu i uczeniu się, kwestie włączenia społecznego oraz równości uczniów zagrożonych przedwczesnym kończeniem nauki (ang. early school leaving, ESL) poprzez zastosowanie metod terapeutycznych oraz narzędzi ICT w działaniach edukacyjnych.

Główną innowacją tego projektu jest wprowadzenie metod terapeutycznych do działań edukacyjnych, a nie osobne podejście do podnoszenia tych umiejętności oraz zapobiegania przedwczesnemu kończeniu nauki.

Najbardziej odpowiednimi metodami terapeutycznymi, które specjaliści projektu uznają za przydatne w kontekście realizowanych działań, są: terapia ekspresyjna (arteterapia, terapia tańcem/terapia ruchem, terapia teatralna, psychodrama, meloterapia, pisanie i biblioterapia, terapia foto/wideo), terapia skoncentrowana na emocjach, terapia grupowa, terapia kolorem, terapia gier, stosowana analiza behawioralna (ABA), terapia poznawczo-behawioralna, terapia zajęciowa, terapia mowy i inne.

 

Cele szczegółowe:

Poprawa wyników w nauce i zachowaniu 125 uczniów zagrożonych przedwczesnym kończeniem nauki w szkołach partnerskich poprzez rozwijanie umiejętności intrapersonalnych i interpersonalnych związanych z umiejętnościami społecznymi, obywatelskimi, międzykulturowymi oraz umiejętnościami korzystania z mediów w szkołach poprzez zastosowanie metod edukacyjnych opartych na terapii.

Wspieranie wprowadzania i efektywnego korzystania z technologii cyfrowej wśród 125 uczniów usprawniających ciągłą komunikację w obszarze przedwczesnego kończenia nauki pomiędzy różnymi podmiotami systemu szkolnego (partnerzy projektu, nauczyciele, uczniowie i rodziny, inni interesariusze) poprzez opracowanie wspólnej platformy edukacyjnej z wieloma funkcjami (fora, czaty, blog).

Zwiększenie motywacji do nauki i zaangażowania 125 uczniów narażonych na ryzyko przedwczesnego kończenia nauki w szkołach partnerskich poprzez wzbogacanie doświadczeń edukacyjnych i zmniejszanie dysproporcji poprzez dostęp do technologii cyfrowych, wykorzystanie narzędzi ICT oraz terapeutycznych treści cyfrowych w klasie.

Wspieranie nauczycieli z organizacji partnerskich we wdrażaniu metod włączających, stosowaniu w większym stopniu metod opartych na projektach
i metodach współpracy/peer-to-peer, pracy w środowisku współpracy
i wykorzystywaniu technologii cyfrowych angażujących ich w działania dydaktyczne
i ćwiczenia na platformie edukacyjnej.


Podniesienie jakości zarządzania w partnerstwie poprzez naukę i stosowanie metodologii PM² Open Project Management, przez cały czas trwania projektu

Zwiększenie rozpoznawalności instytucji biorących udział w projekcie oraz poszerzenie wpływu wypracowanych rezultatów na poziomie regionalnym, krajowym i europejskim, w trakcie projektu oraz po jego zakończeniu, poprzez zastosowanie intensywnej strategii komunikacji i upowszechniania oraz zapewnienie otwartego dostępu do zasobów edukacyjnych.

Rezultaty pracy intelektualnej:

  • Terapeutyczne działania edukacyjne na rzecz integracji ESL. Podręcznik dla nauczycieli.
  • Platforma e-learningowa i interaktywne zasoby edukacyjne.
  • Realizacja działań dla docelowej grupy 125 uczniów zagrożonych przedwczesnym kończeniem nauki
  • Podczas realizacji projektu wszystkie powstałe rezultaty będą dostępne publicznie oraz promowane za pośrednictwem różnych mediów.

Planowany wpływ projektu:

  • Zwiększona efektywność uczenia się oraz poprawa zachowania u grupy docelowej.
  • Doskonalenie umiejętności interpersonalne i intrapersonalne.
  • Kształtowanie umiejętności społecznych, obywatelskich, międzykulturowych oraz umiejętności korzystania z mediów.
  • Lepsza komunikacja w temacie przedwczesnego kończenia nauki między wszystkimi podmiotami szkolnymi (partnerami projektu, nauczycielami, uczniami i ich rodzinami oraz innymi interesariuszami).
  • Udoskonalenie metod edukacyjnych oraz nabywanie praktyki zawodowej u pracowników w kontekście przeciwdziałania przedwczesnemu kończeniu nauki.
  • Poprawa kompetencji trenerów i specjalistów w zakresie nowych technik i metod edukacyjnych.
  • Świadomość rodziców w zapobieganiu przedwczesnemu kończeniu nauki.
  • Zwiększone znaczenie instytucji kulturalnych, społecznych i ekonomicznych jako siły napędowej wiedzy w szkolnictwie podstawowym oraz średnim.
  • Umiędzynarodowienie innowacyjnych praktyk.

 

Adresaci projektu:

  • Uczniowie szkół podstawowych i średnich oraz ich rodziny
  • Nauczyciele, psychologie, pedagodzy szkolni
  • Inni interesariusze w obszarze edukacji szkolnej

 

Rola WSBiNoZ:

WSBINOZ prowadzi liczne badania i projekty edukacyjne, współpracując z różnymi instytucjami edukacyjnymi, zdrowotnymi, sportowymi i biznesowymi, działa na poziomie lokalnym i regionalnym. Posiadamy szerokie kompetencje z zakresu edukacji wczesnoszkolnej, pedagogiki i zdrowia, pedagogiki społecznej w kontekście pracy socjalnej, pedagogiki terapeutycznej oraz rehabilitacji. Dzięki temu potrafimy zrealizować przejście z poziomu uniwersyteckiego - przyszłych nauczycieli - na poziom szkolny, wyposażając kolejne pokolenia studentów w nowe kompetencje potrzebne do skutecznego działania w zawodzie. Dzięki doświadczeniu w obszarze kształtowania postaw twórczych oraz twórczym rozwiązywaniem problemów i radzeniem sobie ze stresem oraz zdrowym i aktywnym życiem, wiemy jak wykorzystać te terapie w kontekście dydaktycznym.

 

Partnerzy projektu:

Scola Gimnaziala nr 18 (Rumunia)

Sc Edufor Srl (Rumunia)

Mugla Il Milli Egitim Mudurlugu (Turcja)

Montese Cumhuriyet Ortaokulu (Turcja)

Centro Perlo Lo Sviluppo Creativo Danilo Dolci (Włochy)

Wyższa Szkoła Biznesu i Nauk o Zdrowiu (Polska)

Szkoła Podstawowa nr 47 im. Jana Klemensa Branickiego w Białymstoku (Polska)

 

Jak się z nami skontaktować?

Kontakt do koordynatora krajowego: m.sujka@medyk.edu.pl 

Broszury projektowe

created by: Strony Internetowe Łódź