Start rekrutacji!

więcej

Drzwi otwarte

więcej

Stop depresji

więcej

Pracownia VR

więcej

Bezpieczeństwo wewnętrzne

więcej

Kryminologia

więcej

Kosmetologia

więcej

Prawo

więcej

Psychologia

więcej

Dietetyka

więcej

Pedagogika

więcej

Studia podyplomowe

więcej

PsychONskills

« wróć

Tytuł projektu:  PsychONskills - Enhance the nursing sector with skills in clinical Psycho-Oncology

Numer projektu: 2020-1-PL01-KA202-081648

Program:  Erasmus + partnerstwo strategiczne w obszarze edukacji zawodowej i szkolenia
Koordynator:  Wyższa Szkoła Biznesu i Nauk o Zdrowiu
Czas trwania projektu: 02.11.2020 – 01.11.2022

 

Opis:

Biorąc pod uwagę statystyki epidemiologiczne dotyczące chorób nowotworowych, należy przypuszczać, że zapotrzebowanie na dobrze wyszkolonych specjalistów znacznie wzrośnie w przyszłości. W Unii Europejskiej pracownicy służby zdrowia zaangażowani w opiekę nad pacjentami chorymi na raka reprezentują szeroki zakres zawodów i specjalności; są to: lekarze, pielęgniarki, terapeuci zajęciowi, fizjoterapeuci i inni odpowiednio wykwalifikowani pracownicy służby zdrowia. Wymagania wobec każdej z tych grup, w tym pielęgniarek, sukcesywnie rosną. Obecnie są to licencjonowani niezależni praktycy, którzy zdobyli wykształcenie na poziomie licencjackim lub magisterskim (EQF 6 i 7).

 

Projekt PsychONskills ma na celu wypełnienie luki między tradycyjnym podejściem edukacyjnym do pielęgniarstwa specjalności onkologicznej a obecnymi wymaganiami w obszarze umiejętności cyfrowych dzięki edukacji i szkoleniom w zakresie ICT, a także unowocześnienie świadczonych usług poprzez zaprojektowanie nowego, zorientowanego na rynek programu nauczania, oferującego szkolenie z zakresu kompetencji miękkich i umiejętności psychologicznych potrzebnych w pracy z grupą pacjentów chorych na raka i ich rodzinami. Umiejętności horyzontalne i kluczowe kompetencje, takie jak: komunikacja interpersonalna odgrywają ważną rolę w terapii pacjentów onkologicznych.

 

Cele projektu:

Dostarczenie unowocześnionego zestawu kompetencji w zakresie ICT i umiejętności cyfrowych, które są potrzebne, aby sprostać zwiększonemu zapotrzebowaniu na wysoko wykwalifikowanych specjalistów opieki medycznej.

Wzmocnienie kompetencji miękkich pracowników opieki onkologicznej, poprawa ich zdolności komunikacyjnych i opieki psychologicznej nad pacjentami.

Określenie profilu zawodowego pielęgniarek ułatwiający przejście od świadczenia nierejestrowanych usług pielęgniarskich do systemu formalnego.

Zwiększenie szans na zatrudnienie i powstrzymanie pracy nierejestrowanej poprzez oficjalne uznane szkolenia.

 

Rezultaty pracy intelektualnej:

IO 1 - Analiza potrzeb oraz opracowanie wspólnego profilu zawodowego dla pielęgniarek zajmujących się opieką nad pacjentami onkologicznymi.

IO 2 - Projektowanie materiałów szkoleniowych opartych na kompetencjach dla pielęgniarek zajmujących się pacjentami onkologicznymi, koncentrujących się na umiejętnościach ICT i psychoonkologii klinicznej (z wykorzystaniem metodologii DACUM).

IO 3 - Testy pilotażowe - Zapewnienie jakości oraz dostarczenie wytycznych dotyczących przyszłych szkoleń.

IO 4 - Zaangażowanie ośrodków onkologicznych i zwiększanie świadomości w obszarach tematycznych projektu

 

Planowany wpływ projektu:

Spodziewane wyniki w trakcie i po zakończeniu Projektu obejmują:

  • Lepsze zrozumienie nowych potrzeb sektorowych oraz wypracowanie wspólnej polityki w celu ograniczenia zjawiska pracy nierejestrowanej.
  • Identyfikacja potrzeb zawodowych w sektorze pielęgniarskim.
  • Indywidualna analiza potrzeb w zakresie umiejętności cyfrowych w zawodzie pielęgniarskim.
  • Opracowanie zarysu modułów szkoleniowych z wykorzystaniem metodologii DACUM oraz warsztatów projektowych na poziomie krajowym.
  • Certyfikacja pielęgniarek w badanym obszarze - ICT oraz umiejętności psychoonkologicznych we wszystkich krajach uczestniczących.
  • Dalsza współpraca między partnerami Projektu oraz pracownikami służby zdrowia, a także innymi interesariuszami, do których dotrzemy poprzez nasze wydarzenia informacyjne.

Dodatkowo, poprzez realizację planu Projektu, zamierzamy wzmocnić wymianę wiedzy i praktyki między instytucjami edukacyjnymi, szkoleniowymi a rynkiem pracy, dzięki zaprojektowaniu i wdrożeniu wspólnej struktury zarządzania projektami oraz wdrożeniu działań przewidzianych na każdym etapie realizacji. Wszystkie wyniki będą uwzględniać kwestie międzykulturowe i będą dostępne w języku angielskim, polskim, greckim, rumuńskim, niemieckim i chorwackim.

 

Adresaci projektu:

  • Pielęgniarze i pielęgniarki specjalizujący się w opiece nad pacjentami chorymi na raka, dzięki dostosowaniu programów nauczania, który ma zapewnić im umiejętności potrzebne w zawodzie.
  • Pacjenci onkologiczny i ich rodziny, dzięki wysokiej jakości usługom, jakie otrzymają od wysoko wyszkolonych, certyfikowanych specjalistów.
  • Instytucje specjalizujące się w leczeniu raka, dzięki dostępowi do świeżej puli dobrze wyszkolonych kandydatów z zestawem umiejętności odpowiadających im potrzebom.
  • Władze państwowe i regionalne, poprzez doskonalenie usług dla ich obywateli, szkolenia kadry i rozwój podejścia opartego na ICT z możliwością wykorzystania w innych sektorach.

 

Rola WSBINoZ w projekcie:

WSBiNoZ posiada duże doświadczenie w prowadzeniu projektów edukacyjnych. W projekcie PsychONskills pełni rolę koordynatora, odpowiedzialnego za czuwanie and prawidłową realizacją jego założeń, wdrażanie planu działań oraz weryfikację jakościową uzyskiwanych wyników.

 

Partnerzy projektu:

  • Hrvatska komora medicinskih sestara (HKMS) - Croatian Nursing Council (Chorwacja)
  • Hellenic Regulatory Body of Nurses - HRBoN (Grecja)
  • Zewelepe Consultans Limited - Zewelepe (Cypr)
  • BK Consult GbR – BKC (Niemcy)
  • Athens Metropolitan College – AMC (Grecja)
  • Asociatia petru Servici Si Comunicare in Oncologie - APSCO (Rumunia)

 

Kontakt:

Kontakt do koordynatora projektu: m.sujka@medyk.edu.pl 

created by: Strony Internetowe Łódź