Start rekrutacji!

więcej

Drzwi otwarte

więcej

Stop depresji

więcej

Pracownia VR

więcej

Bezpieczeństwo wewnętrzne

więcej

Kryminologia

więcej

Kosmetologia

więcej

Prawo

więcej

Psychologia

więcej

Dietetyka

więcej

Pedagogika

więcej

Studia podyplomowe

więcej

BuildIT!

« wróć

Nazwa projektu: BuildIT! Build your future piece by piece
Numer projektu: 2020-1-PL01-KA204-081703
Program:
 Erasmus + Strategiczne Partnerstwo na rzecz edukacji dorosłych
Koordynator: Wyższa Szkoła Biznesu i Nauk o Zdrowiu
Czas trwania projektu: 01.11.2020 - 31.10.2022 (24 miesiące)
www: builditproject.eu
Facebook: facebook.com/builditproject
LinkedIn: 
www.linkedin.com/company 

 

Opis:

 

Build you future piece by piece to strategiczne partnerstwo w dziedzinie edukacji dorosłych, którego celem jest wspieranie edukatorów i trenerów , poprzez poszerzanie i rozwijanie ich kompetencji oraz doskonalenie metod i narzędzi nauczania poprzez efektywne wykorzystanie innowacyjnych rozwiązań.

 

Główną ideą projektu jest dostarczenie nowej metodologii edukacyjnej o nazwie BBU (Building Based Upskilling) edukatorom dorosłych, aby mogli ją wykorzystać wraz ze swoimi uczniami, zwłaszcza NEETs (NEET – z jęż. ang. osoba w przedziale wiekowym 15 - 29 lat, która nie kształci się ani nie szkoli oraz jest bierna zawodowo), w celu wzmocnienia ich kompetencji przekrojowych i kluczowych. Ponadto projekt ten ma na celu zaoferowanie pośredniego wsparcia edukacyjnego dla dorosłych o niskich kwalifikacjach i innych niekorzystnych warunkach społeczno-demograficznych.

 

Projektując i wdrażając tę metodologię, chcemy zwiększyć liczbę dorosłych uczących się, która różni się znacznie w zależności od kraju UE, ale nadal ogólnie ma zbyt niski poziom. Ponadto praktycznie we wszystkich krajach UE osoby posiadające niskie kwalifikacje w zakresie kształcenia lub nieposiadające ich wcale - te najbardziej potrzebujące dostępu do kształcenia - mają najmniejsze szanse na skorzystanie z niego. Wiek i osiągnięcia edukacyjne mają tu znaczenie. Kraje Unii Europejskiej stoją przed poważnym problemem związanym z trudnościami w integracji na rynku pracy takich osób. Wczesne porzucanie nauki, brak umiejętności miękkich i kluczowych kompetencji przyczynia się do tego, bo na współczesnym rynku pracy wymagane są wszystkie wymienione wcześniej umiejętności. Według Katalogu kompetencji przekrojowych, kluczowych dla szans na zatrudnienie, kompetencje te to: umiejętności międzykulturowe i świadomość globalna, organizacja i zarządzanie czasem, praca zespołowa, empatia i zdolność do budowania relacji, rozwiązywanie problemów, proces uczenia się, umiejętności negocjacyjne, przywództwo oraz gromadzenie i przetwarzanie informacji.

 

Uczenie się dorosłych jest sektorem, w którym edukatorzy muszą być przygotowani na zmierzenie się z licznymi przyczynami, które prowadzą do braku motywacji stażystów. Edukatorzy potrzebują innowacyjnych i angażujących metod, aby móc przyciągnąć dorosłych, zwłaszcza tych niewykwalifikowanych, którzy mają trudności ze zrozumieniem abstrakcyjnych pojęć i szybko zmieniających się wymagań na rynku pracy. Projektowanie innowacyjnej metodologii opartej na klockach i puzzlach w celu zmaterializowania abstrakcyjnej koncepcji jest realną potrzebą wśród dorosłych edukatorów.

 

CELE:

  • Dostarczenie edukatorom dorosłych innowacyjnych narzędzi edukacyjnych i know-how, które ułatwią proces uczenia się i rozwój kluczowych i przekrojowych kompetencji osób uczestniczących w szkoleniach;
  • Opracowanie nowych modeli i zasobów edukacyjnych dostosowanych do kształcenia dorosłych;
  • Zmiana wizerunku kształcenia dorosłych na bardziej atrakcyjny, dostępny i użyteczny dzięki innowacyjnym metodom edukacyjnym, w które uczący się są zaangażowani i aktywni w procesie uczenia się, motywowani do doskonalenia swoich kompetencji i wiedzy.

 

Aby osiągnąć te cele, zostaną przeprowadzone następujące DZIAŁANIA:

  • Opracowanie podręcznika działań strategicznych w oparciu o metodologię BBU
  • Faza pilotażowa, w której edukatorzy zostaną przeszkoleni w zakresie metodologii i działań BBU
  • Druga faza pilotażowa, w której nauczyciele będą wdrażać innowacyjną metodologię i działania z dorosłymi uczniami
  • Ostateczny projekt metodologii i jej działań do podręcznika po zebraniu informacji zwrotnych od edukatorów i uczniów

 

Partnerzy projektu:

- DAFO Gestión Estratégica , Hiszpania
- TOPCOACH , Słowacja
- Ligue de l'Enseignement Nouvelle Aquitaine, Francja
- EUROCREA MERCHANT, Włochy

 

Jak się z nami skontaktować?

Kontakt do koordynatora krajowego: a.mendelbaum@medyk.edu.pl 

created by: Strony Internetowe Łódź