Stop depresji

więcej

Pracownia VR

więcej

Bezpieczeństwo wewnętrzne

więcej

Kryminologia

więcej

Kosmetologia

więcej

Prawo

więcej

Psychologia

więcej

Dietetyka

więcej

Pedagogika

więcej

Studia podyplomowe

więcej

Jak zmotywować się do odchudzania?

« wróć

Każdy, kto choć raz próbował zrzucić zbędne kilogramy wie, że nie jest to łatwy proces. Wymaga bowiem dyscypliny, wytrwałości, cierpliwości i oczywiście sporej motywacji. A i tak często trudno o zadowalające efekty lub są one krótkofalowe. Jak więc schudnąć raz na zawsze? Oto kilka wskazówek, które pomogą osiągnąć upragniony cel.

Realny cel

Na wstępie zastanów się, ile chcesz schudnąć i w jakim czasie. Weź pod uwagę możliwości swoje i swojego organizmu. Najzdrowiej jest chudnąć do jednego kilograma tygodniowo. Nie zakładaj więc wyższego wyniku. Jeśli planujesz pozbyć się dużej nadwagi, rozbij jej gubienie na mniejsze etapy. Dzięki temu łatwiej będzie Ci utrzymać motywację przez dłuższy czas.

Strategia to podstawa

Zastanów się, co jest przyczyną twojej nadwagi i jakie kroki musisz podjąć, by się jej pozbyć. Czy będzie to zmiana diety, ograniczenie ilości spożywanego jedzenia czy może większa ilość ruchu? Zastawów się, co będzie najlepsze dla Ciebie. Etap tworzenia strategii to też dobry moment na wizytę u dietetyka, który pomoże wprowadzić nam odpowiednie zmiany w jadłospisie i dostosuje działania do naszego stylu życia tak, by proces odchudzania był dla nas jak najłagodniejszy.

Znajdź przyczynę

Ten etap wymaga szczerej rozmowy ze sobą. Zastanów się, jakie popełniasz błędy w codziennym żywieniu i ogólnym stylu życia. Może za mało się ruszasz, masz słabość do słodyczy, gazowanych napojów, zbyt dużych porcji czy fast foodów? Wszystkie niezdrowe nawyki wypisz na kartce. Je także warto przedstawić dietetykowi, który obmyśli plan, jak w ich miejsce wprowadzić prozdrowotne działania.

Wsparcie

Wsparcie innych to jeden z najsilniejszych motywatorów. Powiedz więc o swoim planie najbliższym osobom i poproś, by dopingowały Cię w działaniach na drodze do sukcesu. Możesz też poszukać kompanów na portalach społecznościowych czy na forach. Kontakt z ludźmi, którzy zmagają się z tym samym problemem działa niezwykle motywująco.

Bądź cierpliwy i wytrwały

Nie łudź się, że schudniesz tydzień. Długo pracowałeś na te nadprogramowe kilogramy, więc nie ma co się oszukiwać, że pozbędziesz ich się w mgnieniu oka. Każdy organizm na zmiany żywieniowe i nową dawkę ruchu reaguje inaczej. Jedni zaczynają ekspresowo chudnąć, inni potrzebują czasu, by ciało zareagowało na podjęte działania. Jedno jest pewne, o ile będziesz systematyczny i nie zboczysz z raz obranej ścieżki, efekt nadejdzie wcześniej lub później. Nie zniechęcaj się i pracuj rzetelnie.

Wiedz, po co to robisz

Spisz na kartce wszystkie powody, dla których chcesz zrzucić wagę i czytaj ją sobie w momentach zwątpienia. To pozwoli utrzymać motywację i uchroni Cię przed potknięciami.

Nie zniechęcaj się

Jeśli już jednak zdarzy Ci się wpadka np. odpuścisz trening, zjesz ciastko czy skusisz się na pizzę, nie załamuj się i przede wszystkim nie wywołuj u siebie poczucia winy. Trudności się zdarzają, a nauka nowych nawyków to niełatwa sprawa. Najważniejsze to po każdej porażce zebrać się jak najszybciej i ruszać dalej w kierunku celu.

Może problem tkwi głębiej

Jeśli próbujesz schudnąć po raz enty w życiu, bardzo możliwe, że przyczyna twojej nadwagi może tkwić głębiej. Nadmiernym jedzeniem zjadamy problemy, z których często nie zdajemy sobie sprawy. W takiej sytuacji, warto porozmawiać ze specjalistą. Najlepszym wyborem będzie wizyta u psychodietetyka, osoby, która nie tylko pomoże ustalić odpowiednią dietę, ale też udzieli niezbędnego wsparcia psychicznego i lepiej zdiagnozuje przyczynę otyłości. Pomoże też zmienić schematy myślowe, które nakłaniają Cię do niekontrolowanego jedzenia.

Jak zmotywować się do odchudzania?

created by: Strony Internetowe Łódź