Drzwi otwarte

więcej

Stop depresji

więcej

Pracownia VR

więcej

Bezpieczeństwo wewnętrzne

więcej

Kryminologia

więcej

Kosmetologia

więcej

Prawo

więcej

Psychologia

więcej

Dietetyka

więcej

Pedagogika

więcej

Studia podyplomowe

więcej

GREEN EUROPE

« wróć

Tytuł projektu: GREEN SPORT AND GREEN ART FOR A GREEN EUROPE

Czas trwania: 01-11-2021 -  30-06-2024

Numer projektu: 2021-1-CZ01-KA220-SCH-000024175

Program:  Erasmus +

Kluczowa akcja: Partnerstwa współpracy w edukacji szkolnej

Koordynator Střední zdravotnická škola a Vyšší odborná škola zdravotnická  Czechy

Strona internetowa: w budowie

Facebook: w budowie

Słowa Kluczowe: Środowisko i zmiana klimatu, dziedzictwo kulturowe/Europejski Rok Dziedzictwa Kulturowego, włączenie zmarginalizowanych młodych ludzi

 

 

 

OPIS

Industrializacja, urbanizacja i zaawansowana technologia ułatwiają życie człowieka. Określa się się to mianem "nowoczesnego życia". Nowoczesny styl życia to podejście, które stawia człowieka w centrum życia. Dlatego miarą w nowoczesnym życiu są człowiek i jego potrzeby. Z biegiem czasu, ludzie widzieli siebie jako mistrzów natury. Błędne zachowania wykształcone przez ocenianie przyrody jako produktu, który można skonsumować i oddać do dyspozycji ludzi, doprowadziły do nadmiernego wykorzystania zasobów naturalnych i wielu problemów środowiskowych. Z drugiej strony udogodnienia, jakie zapewnia współczesny styl życia, zawężają zakres fizyczny człowieka i narzucają mu siedzący tryb życia. Problemy zdrowotne i problemy środowiskowe związane z siedzącym trybem życia, które można uznać za wady współczesnego życia, to dwa najważniejsze problemy w Europie. Według danych WHO stwierdza się, że nadwaga dotyczy 30-80% dorosłych w Europie, w tym około 20% to dzieci i młodzież z nadwagą, a jedna trzecia z nich jest otyła. Według raportu Europejskiej Agencji Środowiska, zanieczyszczenie środowiska powoduje przedwczesną śmierć średnio 500 tys. Europejczyków rocznie. Obecnie w krajach członkowskich Unii Europejskiej na jednego mieszkańca przypada średnio 400 kg "stałych odpadów miejskich (domowych)" rocznie. Pozostawianie w przyrodzie stałych odpadów środowiskowych jest jedną z istotnych przyczyn zanieczyszczenia środowiska i związanych z tym problemów ekologicznych. Wśród odpadów stałych pozostawionych w środowisku butelki plastikowe mogą się rozłożyć w ciągu 1000 lat, baterie w ciągu 100 lat, torby plastikowe w ciągu 10-20 lat, a butelki szklane w ciągu 4 tysięcy lat. Te liczby pokazują, że zdrowie przyszłych pokoleń Europy, pozostawienie żywej Europy przyszłym pokoleniom i zapewnienie ciągłości UE zależy od działań, które zostaną podjęte dzisiaj. W takim samym stopniu jak zrównoważone środowisko i wychowanie zdrowego pokolenia, UE uważa "integrację kulturową i społeczną" za ważną dla ciągłości unii. Zapewnienie trwałości w ochronie wspólnego dziedzictwa kulturowego w zakresie zapewnienia integralności kulturowej UE, zależy od kształtowania świadomości u jednostek i świadomości społeczeństwa na temat dziedzictwa kulturowego oraz postrzegania dziedzictwa. Młodzi ludzie są kluczowymi osobami, które mogą połączyć przeszłość, teraźniejszość i przyszłość w uznaniu i ochronie dziedzictwa kulturowego.

Według danych Eurostatu z 2018 roku, 16% populacji UE znajduje się poniżej granicy ubóstwa. Młodzi ludzie, którzy z powodu ubóstwa są ograniczeni ekonomicznie i społecznie, są wykluczeni z życia społecznego; Nie wydaje się możliwe, aby w UE przyswajali wspólne wartości, doświadczali europejskiego dziedzictwa kulturowego poprzez odpowiednie życie, a także w pełni uczestniczyli w życiu społecznym i kulturalnym. Współpracowaliśmy w oparciu o wspólne potrzeby i cele w naszym projekcie 4 szkoły, 2 stowarzyszenia i 1 uczelnia z Europy, które prowadzą edukację dla uczniów znajdujących się w trudnej sytuacji społeczno-ekonomicznej i zagrożonych wykluczeniem społecznym. Jako instytucje / organizacje w projekcie, chcemy zmobilizować naszych uczniów, którzy są wyznacznikiem przyszłości UE i Europy, reprezentują młode pokolenie, w trosce o własne zdrowie i zrównoważone środowisko oraz ujawnić ich istniejący potencjał. Jednocześnie chcemy zwiększyć świadomość niekorzystnej sytuacji naszej grupy docelowej na temat europejskiego dziedzictwa kulturowego i europejskiej wspólnej kultury / sztuki. W ten sposób będziemy służyć polityce kulturalnej UE z naszym projektem, który ma na celu odkrycie dziedzictwa kulturowego miast europejskich i narodów europejskich, ochronę i uznanie ich lokalnej kultury i tożsamości, a także promowanie ich różnorodności kulturowej i osiągnięcie większej integracji.

 

 

REZULTATY PROJEKTU

 

SZKOLENIE NAUCZYCIELI: Nauczyciele, którzy wezmą udział w szkoleniach organizowanych przez polski uniwersytet (C1, C2, C3) zapewnią 12 godzin zrównoważonej edukacji ekologicznej online. Ponadto, nauczyciele akademiccy, którzy będą uczestniczyć w C1, C2 i C3, przeprowadzą szkolenia zawodowe dla uczestniczących nauczycieli w zakresie tworzenia 12-godzinnego przewodnika i zestawu szkoleniowego, włączania podejścia ekologicznego do programów lekcyjnych, przygotowywania środowisk dydaktycznych, funkcjonalnych metod nauczania.

Nauczyciele uczestniczący w szkoleniach C1, C2, C3 opracują zestaw zrównoważonej edukacji ekologicznej, który zostanie wdrożony w szkołach partnerskich. Co więcej nauczyciele uczestniczący w szkoleniu C1 podzielą się zdobytą wiedzą na temat  zrównoważonej edukacji ekologicznej ze swoimi kolegami w ich szkołach.

Dzięki temu nauczyciel będą mogli dostosować podejście ekologistyczne do swoich lekcji i zapewnią rozwój zawodowy związany ze środowiskiem. Szkolenie z zielonej edukacji artystycznej, która zostanie przeprowadzona podczas szkolenia C2, przez nauczycieli sztuk wizualnych w szkołach oraz szkolenie z zielonych sportów, które zostanie przeprowadzone przez nauczycieli wychowania fizycznego w szkołach w trakcie C3 zapewnią zindywidualizowany rozwój zawodowy w swoich oddziałach.

 

EDUKACJA UCZNIÓW:

Zrównoważona edukacja ekologiczna będzie prowadzona przez szkoły goszczące dla uczestniczących uczniów w szkoleniach C4, C5, C6, C7. Pozostali uczniowie szkół zostaną przeszkoleni przez nauczycieli szkół uczestniczących w C1. W ten sposób partnerstwo będzie dążyło do zwiększenia liczby uczniów korzystających z edukacji ekologicznej.

 

ZIELONE ZAJĘCIA PLASTYCZNE I ZIELONE ZAJĘCIA SPORTOWE: Uczniowie, którzy wezmą udział w szkoleniach  C4 i C5 zdobędą wiedzę i doświadczenie na temat zielonych sztuk wraz ze swoimi europejskimi rówieśnikami. Dzięki wdrożeniu w szkołach partnerskich Indywidualnego Zestawu Edukacyjnego dla Kultury, Sztuki i Środowiska oraz Indywidualnego Zestawu Edukacyjnego dla Sportu i Środowiska, pozostali uczniowie szkół zdobędą wiedzę i doświadczenie na temat zielonej sztuki i zielonych sportów. Zgodnie z wynikami badania, osiągniemy wskaźnik, do którego dążymy w zakresie liczby uczniów uczestniczących w działaniach ekologicznych poprzez powiązanie ulubionych lekcji uczniów z działaniami na rzecz zrównoważonego środowiska. Poprzez te szkolenia partnerstwo chce zwiększyć oraz kształtować świadomość kulturową u uczniów poprzez skojarzenie zajęć z zakresu zielonych sportów i zielonych sztuk z przedmiotami o wartości dziedzictwa kulturowego.

 

 

PARTNERZY PROJEKTU

  • Colegio Sagrado Corazón de Jesús y María Inmaculada - Hiszpania
  • European Development and Change Association - Turcja
  • Liceo scientifico statale Giuseppe Peano - Włochy
  • SARAR KIZ ANADOLU IMAM HATIP LISESI  - Turcja

Jak się z nami skontaktować?

Kontakt do koordynatora krajowego: j.wisniewski@wsbinoz.pl 

created by: Strony Internetowe Łódź