Wesołych Świąt

Stop depresji

więcej

Pracownia VR

więcej

Bezpieczeństwo wewnętrzne

więcej

Kryminologia

więcej

Kosmetologia

więcej

Prawo

więcej

Psychologia

więcej

Dietetyka

więcej

Pedagogika

więcej

Studia podyplomowe

więcej

Competences4ESD

« wróć

Tytuł projektu: Competences4ESD - An innovative ESD Key Competences Training Model for teachers in the frames of the 4SDG - Quality Education for ALL

Numer projektu: 2021-1-PL01-KA220-VET-000033148

Koordynator: Wyższa Szkoła Biznesu i Nauk O Zdrowiu

Czas trwania: 28.02.2022-27.02.20224

 

Opis:

 

Projekt Competences4ESD ma na celu przyczynić się do ponownego zdefiniowania kluczowych kompetencji nauczycieli w ramach 4SDG - Edukacja wysokiej jakości dla wszystkich oraz nadać nowy wymiar edukacji na rzecz zrównoważonego rozwoju poprzez nowatorski model szkolenia w zakresie kluczowych kompetencji. Projekt umożliwi nauczycielom przezwyciężenie wyzwań edukacyjnych, gdy zostaną wezwani do zaangażowania uczniów i społeczności szkolnej w dyskurs zrównoważonego rozwoju.

Celem projektu jest:

  • wzmocnienie pozycji nauczycieli i wyposażenie ich we wszystkie kluczowe kompetencje ESD, które są niezbędne do przewodzenia przyszłym pokoleniom, reagowania na zachodzące w świecie zmiany, krytycznego myślenia oraz systematycznego rozwijania wartości i postaw na rzecz zrównoważonej przyszłości.
  • zdobycie dogłębnej wiedzy na temat potrzeb nauczycieli w zakresie rozwoju kompetencji kluczowych, które przyczynią się do zrównoważonego rozwoju do roku 2030 (17 SDGs ONZ);
  • opracowanie, pilotażowe przetestowanie i walidacja modelu szkolenia w zakresie kompetencji kluczowych ESD dla trenerów VET w celu przeszkolenia nauczycieli
  • wspieranie wysiłków edukacyjnych w ramach cyfrowego i kreatywnego szkolenia i uczenia się w celu doskonalenia zawodowego nauczycieli w zakresie kluczowych kompetencji ESD.
  • Przypisanie nauczycielom kluczowej roli w kształtowaniu zrównoważonego rozwoju uczniów i społeczności szkolnej poprzez promowanie i stymulowanie zorientowanego na działanie, efektywnego uczenia się.

 

Głównym rezultatem projektu Competences4ESD jest stworzenie innowacyjnego modelu szkolenia nauczycieli w zakresie kluczowych kompetencji ESD w ramach 4SDG - Jakość edukacji dla wszystkich. Ten model szkoleniowy zapewni nauczycielom przed rozpoczęciem pracy w szkole i w trakcie jej trwania kompetencje, których potrzebują, aby skutecznie nauczać o zrównoważonym rozwoju w swoich społecznościach szkolnych. Rezultaty projektu i wyniki osiągnięte w okresie jego realizacji są następujące:

  • Ramy Kompetencji Kluczowych ESD dla Nauczycieli, w tym:
  • raport z syntezy powiązanej literatury dotyczącej kluczowych kompetencji nauczycieli w zakresie ESD (desk research)
  • zbiór kontekstów kluczowych kompetencji nauczycieli w zakresie ESD już opracowanych na poziomie krajowym, europejskim i/lub międzynarodowym,
  • badania terenowe na nauczycielach przed rozpoczęciem i w trakcie pracy nad kluczowymi kompetencjami wymaganymi do skutecznego stosowania ESD
  • Na podstawie danych i informacji wygenerowanych przez badania terenowe powstanie Program Kluczowych Kompetencji ESD. Będzie to produkt końcowy projektu, na którym będą się opierać kolejne projekty
  • Kurs szkoleniowy i pilotażowy Competneces4ESD,
  • Edukacyjna gra planszowa z podziałem na role, której celem jest rozwijanie kluczowych kompetencji ESD wśród nauczycieli w zabawny i motywujący sposób, w oparciu o scenariusze odgrywania ról.
  • Platforma e-learningowa, która będzie narzędziem online dla procesów nauczania mieszanego (face-to-face i wirtualnego).

Partnerzy:

  • Stando Ltd Cyprus Kύπροσ (Kýpros) Nicosia, Grecja
  • Comparative Research Network EV Berlin, Niemcy
  • Univerza v Ljubljani Ljubljana, Słowenia
  • Dracon Rules Design Studio Greece Θεσσαλία (Thessalia) Karditsa, Grecja
  • Turun Yliopisto Finland Varsinais-Suomi Turku, Finlandia

 

Kontakt do koordynatora krajowego: j.wisniewski@wsbinoz.pl 

created by: Strony Internetowe Łódź