Powered by Smartsupp

Przedłużamy rekrutację do 15 października!

więcej

Sprawdź nasze promocje

więcej

Pracownia VR

więcej

Bezpieczeństwo wewnętrzne

więcej

Kryminologia

więcej

Kosmetologia

więcej

Prawo

więcej

Psychologia

więcej

Dietetyka

więcej

Pedagogika

więcej

Studia podyplomowe

więcej

MILEAGE - podręcznik dla Edukatorów

« wróć

Podręcznik w ramach projektu MILEAGE jest kluczowym narzędziem dla edukatorów, którzy chcą skutecznie wspierać seniorów w nauce i korzystaniu z nowych technologii. Dokument ten zawiera informacje i instrukcje niezbędne do wykorzystania narzędzi MILEAGE oraz realizacji programu edukacyjnego dla grupy docelowej. Podkreśla znaczenie zrozumienia przez edukatorów potrzeb seniorów oraz wykorzystania proponowanych narzędzi. Zawiera również wskazówki dotyczące radzenia sobie z wyzwaniami, przed którymi stoją seniorzy, i pomocy w przezwyciężaniu barier oraz ryzyka.

Podręcznik proponuje sposoby na zachęcenie młodszych seniorów do wspierania starszych w procesie uczenia się, promuje możliwości uczenia się międzypokoleniowego oraz socjalizacji. Edukatorzy oraz seniorzy mogą czerpać z niego inspiracje do dostosowania stylu komunikacji i metodyki nauczania.

Dokument podzielony jest na osiem rozdziałów. Rozdział drugi przedstawia kluczowe elementy programu oraz główne umiejętności i zdolności, które program ma rozwijać wśród seniorów. Szczególny nacisk położony jest na kompetencje, które edukatorzy muszą posiadać, aby zapewnić seniorom strukturalne wsparcie. Rozdział trzeci informuje o zasadach gerontologii i podstawach psychologii seniorów, przedstawiając elementy uczenia się przez całe życie oraz promując aktywne uczenie się wśród seniorów.

Czwarty rozdział oferuje metody i techniki wspierające aktywne starzenie się oraz motywację seniorów do nauki, w tym integrację elementów cyfrowych w ich codziennej rutynie. Rozdział piąty wspiera edukatorów w adekwatnym planowaniu programów dla seniorów, omawiając narzędzia i metody związane z programem MILEAGE, z naciskiem na wspólne uczenie się i wsparcie rówieśnicze.

Szósty rozdział zawiera porady dla edukatorów, jak dostosować styl nauczania do oczekiwań uczących się, oferując przegląd technik użytecznych w realizacji programu. Siódmy rozdział ilustruje cyfrowe scenariusze i ich wykorzystanie w rozwijaniu umiejętności cyfrowych. Ósmy rozdział poświęcony jest mikronauce i wprowadza materiały edukacyjne związane ze scenariuszami, przygotowane przez partnerów i edukatorów realizujących pierwszą edycję programu w różnych krajach.

created by: Strony Internetowe Łódź